Skip to content

Vervolg op: de klant anno 2014!

Vervolg op: de klant anno 2014!

Wat wil een klant nou eigenlijk, nou heel simpel. Wat wil je zelf?

Aandacht en Gezelligheid: Aandacht krijg je altijd te weinig. Van je man, of van je kinderen, iedereen is maar druk met zichzelf. Dus verwacht je dat toch in de winkels waar je komt!? Waarom snappen sommige collega-ondernemers dat toch niet. Je hoeft toch alleen maar naar jezelf te kijken of ben ik zo apart? Nou krijg ik graag aandacht, maar ik vind het ook leuk om het te geven. Hoe leuk is het geven van een complimentje… of het horen van iemands verhaal, ik heb het altijd al leuk gevonden. Mijn man zegt wel eens; Jij bent gewoon nieuwsgierig, echt niet! Dat is nou interesse. Gezelligheid, even een praatje maken met mensen een lach en soms een traan. Maak je zaak welke branche dan ook persoonlijk! Het is leuk voor je klanten, maar ook zeker voor jezelf.

Advies: Dat willen jullie uiteraard ook graag, logisch. En geen gezwam, nee echt advies. Daarom proberen wij onze producten ook altijd uit voordat we ze verkopen. Vinden we soms heel vervelend om al dat lekkers uit te proberen! Nee echt, als je zelf iets hebt gegeten, kan je het ook beter verkopen… dus als je niet van eten houdt, ga dan niet in een winkel staan met eten, of je moet echt goed kunnen acteren, maar dan kan je beter in een film gaan spelen. Verdient ook beter!

Kwaliteit: Hier hoef ik weinig van te zeggen, dit lijkt me niet meer dan logisch. Wij proberen echt altijd de beste kwaliteit te verkopen. Vinden we het zelf niet goed genoeg dan neemt mijn visprins het niet mee. Neem dan ons eerlijkeadvies maar aan en eet gewoon wat anders, we hebben keuze genoeg. En adviseren u graag wat op het moment een goede vis is om te eten.

Klachten Ik hoor ze echt graag als je ze hebt! Maar soms verraadt mijn gezicht dat ik het niet zo leuk vind. Ik kan als perfectionist namelijk niet goed tegen kritiek en ik baal als ik iets fout doe. Ik kan er zelfs van wakker liggen! ‘Loslaten’ zeggen ze dan, maar heb ik moeite mee, daar moet ik een beetje aan werken.. doe ik ook wel.

Dus heeft u iets, bent u niet tevreden, wij accepteren jullie klacht, (of het moet natuurlijk écht nergens op slaan!), en wij zullen het altijd goed maken. Ik houd wel een beetje van jullie dus daar heb ik totaal geen moeite mee. Maar mijn excuses als mijn gezicht soms wat anders uitstraalt dan wat ik zeg. Ik vertik het om aan de botox te gaan! We hebben uiteraard echt bijna nooit klachten, daar doen we namelijk echt heel veel aan. Maar heeft u ze: schroom niet! Wij kunnen er alleen maar van leren en daar zijn we nooit te oud voor!.

Prijs: Nou verbazingwekkend, maar die schijnt erg weinig uit te maken, las ik laatst in een artikel. Als alles wat hiervoor beschreven goed is, dan maakt dat niet zoveel uit. Kwaliteit onthoud je en prijs schijn je te vergeten. Toch proberen wij wel een beetje met jullie mee te denken. En geloof me: onze prijzen zijn heel goed te doen. We zijn niet duur, zeker niet voor de kwaliteit die we verkopen. En soms moeten we echt iets omhoog… net als iedereen! Inflatie heet dat….

EN LAST BUT NOT LEAST! Probeer je te onderscheiden, doe je eigen ding, blijf dicht bij jezelf, met je interieur, je uitstraling, bedenk steeds weer wat nieuws, welke branche dan ook, en denk nooit dat je er al bent en het goed doet, dan sta je stil! Blijf investeren in je onderneming. En doe het niet voor het geld, maar omdat je het leuk vind. En doe het met heel veel liefde!

 

The End.

 

Groetjes Angelique

Laatste blogs

De feestdagen

Je kan weer bestellen!

Het is weer bijna het einde van het jaar en dat betekend dat je weer bij ons kan bestellen voor de feestdagen. Bestel online of via het bestelformulier.

Jouw recept

Je naam*
Je e-mailadres*
Hoe heet je recept?*
Hoe lang duurt het om te maken?*
Voor hoeveel personen is dit recept?*
Wat voor maaltijd is het?*
Ingrediënt 1
Ingrediënt 2
Ingrediënt 3
Ingrediënt 4
Stap 1 (bereiding)
Stap 2 (bereiding)
Foto van het gerecht*
Maximum file size: 1 MB